dinsdag 12 juni 2012

Musea

Zaterdag 9 juli 2011,
ochtend en middag.

Goede bedden zijn een must als je meerdere dagen een festival bezoekt. In dit hotel zijn ze bijna zo goed als deze in het Royal Plaza in Montreux, en dat wil wat zeggen.
Rond een uur of half-tien staan we fris uitgeslapen aan het ontbijtbuffet. En laat dit een understatement zijn, niet dat fris of uitgeslapen maar dat buffet. Keuze te over aan broodjes (zout, zoet, toast), beleg, eieren, spek, worst, bonen voor wie dat zou willen, fruit, yoghurt, kaas, ik ga maar door. Verschillende soorten fruitsap, koffie, thee en champagne, zoveel je wil, ja zoveel je wil.

Als ik bij de flessen kom herken ik de dame die na mij aanschuift, het is één van de twee bonte dames met stoeltje die bij het Princeconcert naast ons stonden. Zij maken deel uit van het gemengde gezelschap dat ons gisteren van de sauna hield. Ik bied haar wat champagne aan, "Oh please yes" zegt ze, terwijl ze me haar glas toesteekt, "I don't serve it, I just drink it". Haar voltallig gezelschap neemt de centrale ronde tafel van de ontbijtruimte voor zich. Ik vraag haar nog wat ze van Prince vond, "A bit to guitar driven". Zo daar heb je het dan.

Met zo'n stevig ontbijt kunnen we weer een wandeling aan. We kiezen voor de Rotterdams musea hier vlak bij, en eindigen via de shoppingbuurt.


Via Vasteland passeren we een bijzonder religieus gebouwtje.





C O O L

In R'dam rijdt het allernieuwste openbaar vervoer.


De KUNSTHAL, een ontwerp van Rem Koolhaas, vaut le voyage zou ik zeggen.






doet-ie-et of doet-ie-et-niet ?


In het museumpark is het, zeker bij dit weer, aangenaam rustig.
Museum Boijmans Van Beuningen



hé die ken ik



Aan de overzijde van de straat het gloednieuwe NAi (Nederlands Architectuurinstituut) een ontwerp van Jo Coenen.
daar zijn bobby en kuifje weer



We drinken toch even iets op dit terras.


De uitbreiding van het museum Boijmans Van Beuningen ontworpen door de Vlamingen Paul Robbrecht en Hilde Daem.

Verder enkel heel mooie woningen in de directe omgeving:



Het Chabot museum




Lyrisch word ik als we 'De Unie' passeren, als student was ik gek van deze gevel.


Het schouwburgplein


Via de winkelbuurt keren we terug naar het hotel.
Shopping is niet aan ons twee mannen besteed. Het is hier gewoon te druk, een enorm verschil met het culturele deel dat we net deden.




De lunch nemen we in het restaurant 'water' van het hotel. Ze hebben er een lekkere zomerse pasta.
We zijn terug klaar om ons in het muziekbad te dompelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten